Πόσο σημαντικά είναι τα όσπρια στη διατροφή των παιδιών μας;

Στα πλαίσια της μεσογειακής διατροφής, τα όσπρια καταλαμβάνουν περίοπτη θέση για τη διατροφική τους αξία. Χαμηλά σε κόστος, με τεράστια όμως οφέλη στην υγεία των παιδιών και ευκολία στο μαγείρεμα, χωρίς μεγάλο χρόνο προετοιμασίας, χάρη στη χρήση της χύτρας ταχύτητος. 

Η πρόταση μας : Pyramis Xύτρα ταχύτητας Smartcook 8lt 

Το μαγείρεμα σε χύτρα ταχύτητος, είναι ουσιαστικά μαγείρεμα στον ατμό υπό πίεση, το οποίο μας εξασφαλίζει πιο υγιεινό και εύγευστο φαγητό, προετοιμασμένο σε λιγότερο χρόνο και με λιγότερη κατανάλωση ενέργειας χάρη στην αξιοποίηση ενός αποτελεσματικού, ευέλικτου, ασφαλούς και εύκολου στη χρήση μαγειρικού σκεύους που δεν είναι άλλο από τη χύτρα ταχύτητας. Γεγονός, που ανακαλύπτουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι που θέλουν να μαγειρεύουν υγιεινά τόσο για τους ίδιους όσο για τα αγαπημένα τους πρόσωπα, καθώς αυτή η δραστηριότητα είναι μια πολυτέλεια για άλλους λόγω περιορισμένου χρόνου.

 

 

Τι είναι όμως τα όσπρια και που οφείλεται η υψηλή διατροφική τους αξία;

Τα όσπρια ανήκουν στην κατηγορία των καρπών και εκείνα τα οποία μπορεί να συμπεριλάβει στη διατροφή του ο άνθρωπος είναι οι φακές, τα φασόλια, τα ρεβίθια, τα κουκιά, τα μπιζέλια, η σόγια ,η φάβα καθώς και τα φιστικιά. Αυτή η κατηγορία τροφίμων με υψηλή θρεπτική αξία, είναι πλούσια σε πρωτεΐνη (22%), υδατάνθρακες (55-60%), φυτικές ίνες, βιταμίνες (Β1, Β2, βολικό οξύ) και μεταλλικά στοιχεία (ασβέστιο, σίδηρο κάλιο και φώσφορο), ενώ έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και νάτριο και δεν περιέχουν χοληστερίνη. Όλα αυτά τα συστατικά, συνωμοτούν στο να καθιστά τα όσπρια μια εξαιρετική τροφή για τα παιδιά που θα τα βοηθήσει στη σωστή πνευματική και σωματική ανάπτυξη.

Οι φυτικές ίνες που περιέχουν τα όσπρια βοηθούν σημαντικά στη μείωση της χοληστερίνης, αλλά και στη μείωση της επίδρασης τυχόν τοξικών συστατικών της τροφής στο γαστρεντερικό σύστημα. Επίσης βοηθούν τη καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας που συχνά εμφανίζεται κα ταλαιπωρεί τα παιδιά.

Αν και οικονομική τροφή, λόγω της περιεκτικότητάς τους σε πρωτεΐνες μπορούν σε κάποιο βαθμό να αντικαταστήσουν τις ζωικές πρωτεΐνες που χρειάζεται ο οργανισμός. Μπορείτε να τα μαγειρέψετε με διαφόρους τρόπους και να σκεφτείτε διάφορες τεχνοτροπίες για να φανούν ελκυστικά στα παιδιά. Σε συνδυασμό με υδατάνθρακες μπορείτε να δημιουργήσετε μια πλήρη και ισορροπημένη διατροφή. Συνήθως, τα συνδυάζουμε με ρύζι. Επειδή, στις φυτικές πρωτεΐνες λείπουν ένα ή περισσότερα από τα βασικά αμινοξέα τα οποία ο ανθρώπινος οργανισμός αδυνατεί να σπαράξει, οι τροφές αυτές θα πρέπει να συνδυάζονται με μια συμπληρωματική τροφή φυτικής προέλευσης ώστε να καθιστά ένα πλήρες γεύμα πρωτεϊνών και βιταμινών που θα βοηθήσει στη καλύτερη απορρόφηση από τον οργανισμό.

 Ενδεικτικά, οι φακές και τα μαυρομάτικα φασόλια είναι εξαιρετική πηγή σιδήρου και είναι κατάλληλη σε ανθρώπους που πάσχουν από σιδηροπενική αναιμία. Για την καλύτερη απορρόφηση του σιδηρού από τον οργανισμό , προτείνεται ένας φυσικός χυμός πορτοκάλι , ο οποίος είναι ιδανικός για να μην αποβάλλει ο οργανισμός την ημερησία ανάγκη του σε σίδηρο.

 

Άρθρο σε συνεργασία με τη Διατροφολόγο – Διαιτολόγο Κουτρίδου Σοφία.